22
сәуір
2025
«Кішкентай балаларға арналған үлкен мәселелер»
Кішкентай мектеп жасына дейінгі бала, өзінің жастығына қарамастан, қазірдің өзінде жеке тұлға болып табылады - өзіндік темпераменті, мінезі, қоршаған әлемді түсінуі, дағдылары мен қабілеттері бар. Ол, ересектер сияқты, әртүрлі өмірлік жағдайларға тап болады, қиындықтар мен қиындықтарға тап болады. Ол жақсы, жаман, бақытты, қайғылы болуы мүмкін. Психолог балаңызға өзімен үйлесімділікті сақтауға көмектеседі. Балабақшада білікті маман болса, ата-ана баласының психикалық жағдайы мен дамуына алаңдамайды. Балабақшаға бару мерекеге барумен бірдей! Балабақшадағы психологтың қызметі көп қырлы. Балаға балабақшаға алғаш келгенде көмекке келеді. Әрбір нәресте жаңа жерге бейімделу процесін әртүрлі бастан кешіреді және оның өміріндегі бұл маңызды кезең екі аптадан алты айға дейін созылуы мүмкін. Кейбір балалар бірден командаға қосылады, басқаларына компанияның бір бөлігі болу үшін уақыт қажет. Егер нәресте бейімделуде қиындықтарға тап болса, психолог өз жұмысын мынаны анықтаудан бастайды:
• Бала үйде қандай ортада?
• Ата-аналар баласының балабақшаға бейімделуіне көмектесе ме?
• Ата-аналар мен тәрбиешілер бір-бірімен қарым-қатынаста ма?
• Балабақша қызметкерлері бейімделу процесіне қалай әсер етеді? Баланың ұжымның бір бөлігіне айналуына кедергі болатын «төбешіктерді» танып, психолог оны балабақшада ыңғайлы психо-эмоционалды жағдайға жетуге бағыттайды. Кейде психологтың араласуынсыз баланың балабақшаға бейімделуі өте қиын. Балаларды дамытуда мектепке дейінгі психологтың еңбегі баға жетпес. Маман рентгендік сурет сияқты әрбір мектеп жасына дейінгі баланың интеллектуалдық және коммуникациялық қабілеттерін, психикалық жағдайын, есте сақтау қабілетін, зейінін анықтай отырып, диагноз қояды. Нәтижелерді алған психолог балабақша тәрбиеленушілерімен әртүрлі іс-шаралар өткізеді: ойындар, жаттығулар, тренингтер, әңгімелер. Мұндай іс-шараларда ең бастысы - балалардың олардан ләззат алуы. Сондықтан олар балалар үшін қызықты және танымдық түрде өткізіледі - бұл ертегі, сурет салу, аппликация, модельдеу, құммен жұмыс, музыкалық үзілістер, дене жаттығулары және т.б. Психологпен сабақтан кейін балалар өз таланттарын ашып, қарым-қатынас кедергісін жеңіп, ұжымда оңай араласады.
• Бала үйде қандай ортада?
• Ата-аналар баласының балабақшаға бейімделуіне көмектесе ме?
• Ата-аналар мен тәрбиешілер бір-бірімен қарым-қатынаста ма?
• Балабақша қызметкерлері бейімделу процесіне қалай әсер етеді? Баланың ұжымның бір бөлігіне айналуына кедергі болатын «төбешіктерді» танып, психолог оны балабақшада ыңғайлы психо-эмоционалды жағдайға жетуге бағыттайды. Кейде психологтың араласуынсыз баланың балабақшаға бейімделуі өте қиын. Балаларды дамытуда мектепке дейінгі психологтың еңбегі баға жетпес. Маман рентгендік сурет сияқты әрбір мектеп жасына дейінгі баланың интеллектуалдық және коммуникациялық қабілеттерін, психикалық жағдайын, есте сақтау қабілетін, зейінін анықтай отырып, диагноз қояды. Нәтижелерді алған психолог балабақша тәрбиеленушілерімен әртүрлі іс-шаралар өткізеді: ойындар, жаттығулар, тренингтер, әңгімелер. Мұндай іс-шараларда ең бастысы - балалардың олардан ләззат алуы. Сондықтан олар балалар үшін қызықты және танымдық түрде өткізіледі - бұл ертегі, сурет салу, аппликация, модельдеу, құммен жұмыс, музыкалық үзілістер, дене жаттығулары және т.б. Психологпен сабақтан кейін балалар өз таланттарын ашып, қарым-қатынас кедергісін жеңіп, ұжымда оңай араласады.